2013. május 26., vasárnap

poor Yorick

gondoltam, nem árt egy kicsit kezet is rajzolni
 
és mellékelem a hozzá tartozó szöveget:

Hadd lám. Haj, szegény Yorick! 
Ismertem, Horatio; végtelen tréfás, 
szikrázó elmésségű fiú volt: engem
 a hátán hurcolt ezerszer: és most 
hogy irtózik tőle a képzeletem! 
A gyomrom is émelyedik rá.
 Itt függött az ajk, melyet én összecsókoltam, 
azt se tudom, hányszor. 
Hová lettek gúnyjaid, 
bakugrásid, dalaid? 
Villámló élceid, melyek az egész
 asztalt hahotára fakaszták? 
Egy sincs már belőlük, hogy 
kimajmolnád saját torzképedet? 
Bezzeg most esett le az állad! 
No, eredj őasszonysága öltözőjébe, 
s mondjad neki: fesse bár magát ujjnyi vastagon,
 erre jut az arca;  eredj, kacagtasd meg vele.
 
 
 
a képet a 2009-es Hamletből vettem, a Royal Shakespeare Company készítésében

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése